Full Service Rental of Temperature Control

Over

De zomers worden steeds warmer, maar bij Coolworld Rentals houden ze altijd het hoofd koel. Dit bedrijf is, in combinatie met het verwarmende zusterbedrijf Heatworld, een internationale verhuurorganisatie van koel- en verwarmingsapparatuur. Het Waalwijkse Coolworld is een belangrijke bemiddelaar voor koeloplossingen. De organisatie belooft flexibele oplossingen bij onder meer evenementen, verbouwingen of revisies van vaste installaties.

Resultaat

In de aanvliegroute naar dit project lieten we niets aan het toeval over. De opmaat duurde een jaar. Daarin brachten we alle factoren – intern en extern – in kaart. Daarna startten we dit veelzijdige project, dat de disciplines design, techniek, architectuur en marketing bevatte. Het resultaat is een eigentijdse website die zowel qua carrosserie als onder de motorkap state of the art is. Het ontwerp mag er zijn, maar de inrichting ervan neemt de medewerkers van Coolworld bergen werk uit handen. Zo houden ze het hoofd een stuk koeler.

De aanleiding

Coolworld heeft een indrukwekkende catalogus met koeloplossingen. De Brabantse onderneming verhuurt koelcellen, vriescellen, proceskoelingen, airco’s en nog veel meer. Alles in verschillende soorten en maten. Coolworld levert behalve installaties ook consultancy en advies. Kortom: een breed en compleet pakket. Dat moest vertaald worden in een coole website met de juiste corporate uitstraling, gericht op verschillende gebruiksniveaus.

Onze aanpak

Een moderne website bouwen is voor ons geen hogere wiskunde. Een van de uitdagingen hier was het interessant en urgent houden van de website voor gebruikers met verschillende kennisniveaus. Iemand met weinig knowhow moet op coolworld-rentals.nl snel kunnen vinden wat hij zoekt. Maar landt er een technicus op de site, dan moet die proeven dat Coolworld inhoudelijk dezelfde taal spreekt. Steeds verder de diepte in, dus.

Een van de USP’s van Coolworld is het imposante aanbod aan producten. Dat heeft ook een keerzijde: de productinformatie moet up-to-date worden gehouden. Die verantwoordelijkheid legt het Waalwijkse bedrijf bij verschillende productmanagers. Het updaten van informatie is in de regel niet de grootste hobby van zulke mensen – of van wie dan ook. Doordat we een centraal Product Information Management (PIM)-systeem aan de site gekoppeld hebben, is dat werk een stuk eenvoudiger. Dit systeem fungeert als basis van alles wat Coolworld in de verhuurvloot aanbiedt. Natuurlijk ontbreekt ook de gestroomlijnde koppeling met MS Dynamics niet.

Van dubbel werk worden de mensen van Coolworld niet blij. Ze willen dat hun productinformatie op één centrale plaats wordt beheerd. Die plek moet de bron zijn van zowel de online als offline catalogus, maar ook van de productinformatiesheets. Het PIM-systeem is wat dat betreft het kloppend hart. Dit systeem is leidend. PIM is de waarheid: single source of truth is het motto. Dat zorgt voor een minimale foutmarge.

Coolworld opereert internationaal. Voor alle landen hebben we in het PIM-systeem verschillende ‘eilandjes’ gemaakt, allemaal met een eigen beheerplatform. Daarnaast hebben we ons ook altijd gefocust op de salesfunnel. Hoe komt een bezoeker binnen? En hoe bezorgen we die bezoeker een zachte landing op de juiste landingspagina, met het oog op een maximale conversie? Die marketinginvalshoek was bij de bouw van de site ook zeer relevant.

Wat leverde het op?

In de aanvliegroute naar dit project lieten we niets aan het toeval over. De opmaat duurde een jaar. Daarin brachten we alle factoren – intern en extern – in kaart. Daarna startten we dit veelzijdige project, dat de disciplines design, techniek, architectuur en marketing bevatte. Het resultaat is een eigentijdse website die zowel qua carrosserie als onder de motorkap state of the art is. Het ontwerp mag er zijn, maar de inrichting ervan neemt de medewerkers van Coolworld bergen werk uit handen. Zo houden ze het hoofd een stuk koeler.

Klaar om een partnership aan te gaan?