“Dé grootst erkende opleider voor de horeca sinds 1983”

Over

Zoek je een opleiding in de horeca dan ben je bij Stichting Horeca Onderwijs (SHO) aan het juiste adres. Sinds 1983 biedt SHO cursussen en trainingen op basis van open inschrijving én Incompany cursussen op maat bij bedrijven en instellingen. 

Al ver voor Corona werd duidelijk dat e-learning in toenemende mate belangrijk werd voor SHO. Daarom is een volledig op maat gemaakte e-learning omgeving ontwikkeld.

Resultaat

Het e-learning platform staat niet op zich zelf. Er is een volledige integratie gemaakt met het CRM-systeem van de klant. Een directe koppeling met het CRM zorgt voor een informatie-uitwisseling naar beide systemen. Denk bijvoorbeeld aan de voortgang van een individuele cursist zodat we na kunnen gaan of de e-learning is afgerond alvorens de cursist deel mag nemen aan een praktijkdag. SHO heeft daarnaast de mogelijkheid om zelf cursussen aan te maken en eventueel in een custom branding aan haar zakelijke klanten aan te bieden.

De uitdaging

De standaard e-learning oplossingen zoals deze er zovelen zijn, sloten niet aan bij de behoefte van de klant. Daarom is gekozen voor een custom aanpak waarbij de uitdaging hem zat in de directe koppeling met het CRM-systeem én het feit dat de klant meerdere bedrijven/labels kent waar een andere styling/branding toegepast moest worden.

De oplossing

Het platform is gebouwd op Laravel en correspondeert via een separate Laravel-api koppeling met het CRM-systeem. Er zijn daarnaast verschillende functionaliteiten ontwikkeld zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid voor de klant om zelf cursussen aan te maken en dus ook snel nieuwe cursussen te kunnen lanceren.

Daarmee samenhangend bestaat de mogelijk om volledig branded e-learning cursussen op te zetten voor opdrachtgevers. Daardoor sluiten de cursussen nog meer aan op de behoefte vanuit de markt.

Het partnerschap

De e-learning oplossing vraagt om meer dan alleen een oplevering van een werkende module. We blijven binnen de e-learning doorontwikkelen om op die manier de customer experience te vergroten en écht voorop te blijven lopen. Het is dan ook vanzelfsprekend dat wij ook zelf geregeld de cursussen doorlopen en kritisch meekijken naar de werking van het systeem.