Geen beren op de weg voor Pitcher! Nieuwsgierig hoe dat zit?

“een anti-kater middel dat echt werkt samen succesvol maken.”

Sam Feldt mede oprichter Always Bright
Over

Heftig avondje gehad? Direct als je wakker wordt staat BrightDay voor je klaar om jouw dag te redden! En wel om te helpen je kater zo snel mogelijk te laten verdwijnen. 

Dat klinkt wat ongeloofwaardig, maar wij weten (inmiddels) beter.

In 2019 heeft Pitcher zich verbonden aan het merk Always Bright. Een merk dat twee producten voert; een anti-katermiddel een social energy booster. Voor Pitcher een unieke kans om naast de digitale producten die we leveren ook een fysiek product weg te zetten in de markt.

Nadat de oprichters van Always Bright ons vroegen deel te nemen in hun onderneming moesten we uiteraard eerst achter het product staan. Dit bleek geen show-stopper want we ervaarde direct de werking van het product na een flinke nacht doorzakken.

Resultaat

Naast een uitvoerige re-branding staat het merk als een huis met als resultaat een opvallende, visuele taal en een webshop die goede conversie-rate laat zien. Daarnaast ontwikkelde we de social uitingen en voeren we gerichte advertising campagnes om de online doelgroep te bereiken.

Maar we zijn niet alleen online actief. Bijna traditiegetrouw zijn wij als merk aanwezig bij ADE (Amsterdam Dance Event) waar we een belangrijke doelgroep (de festivalbezoeker) uitnodigen op ons eigen event.

De uitdaging

Voor ons als digitaal bureau is het zeer waardevol om ook op de ondernemersstoel te zitten met een webshop als deze. Dat doen we als Pitcher overigens altijd al, maar nu is iedere keuze voor ons ook direct voelbaar. We sturen daarom dagelijks op conversie en zijn ons meer dan ooit bewust van het feit dat iedere euro die we in het advertentiebudget steken er ook oplevert.

De oplossing

Binnenkort staat er een doorontwikkeling op de planning want stilstand is achteruitgang. We schakelen binnenkort dan ook over van WooCommerce naar Shopify. De oorspronkelijke keuze voor WooCommerce is gemaakt omdat we in basis van maar twee producten hadden. In 2022 lanceren we nog twee extra productlijnen; BrightSleep en BrightFocus en mede daarom verkiezen wij Shopify als een betere en meer toekomstbestendige oplossing.